بین نویس

هر چه را می بینی بنویس...

بین نویس

هر چه را می بینی بنویس...

بین نویس

برای یادآوری صحنه هایی در ذهن، که قبلن دیده ایم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

          به نام خدا

شان آکر، در یکی از سخنرانی های موسوم به تد راز خوشحالی برای کار بهتر را توضیح می دهد با ما همراه باشید...


ShawnAchor1


·     اگر شخصی بر دنیای بیرونی شما عالِم باشد، تنها میتواند ۱۰ درصد از خوشبختی درازمدت شما را پیش بینی کند. این در حالی است که ۹۰ درصد خوشبختی درازمدت شما از طریق روشی که مغز شما دنیا را پردازش می کند پیش بینی می شود نه توسط دنیای بیرونی شما.


ShawnAchor2



·        ۷۵ درصد از موفقیت های شغلی بر اساس میزان خوش بینی شما، حمایت اجتماعی شما و تواناییتان در نگرش به استرس به عنوان یک چالش نه به عنوان یک تهدید، پیش بینی می شود  و تنها ۲۵ درصد  از موفقیت های شغلی بر اساس IQ پیش بینی می شوند.


ShawnAchor3


·      فرمول بیشتر مدارس و شرکتها برای موفقیت این است: کار سخت تر شما را موفق تر می کند و هر کس موفق تر باشد خوشبخت تر و خوشحال تر  است. این فرمول اشتباه است: زیرا هنگامی که مغز شما با موفقیتی رو به رو می شود، قبل از آن، رسیدن به موفقیت دیگری برای خود ترسیم کرده است، پس فکر می کنیم ابتدا باید موفق باشیم تا خوشبخت تر باشیم.

·    اگر میزان مثبت گرایی در یک فرد را افزایش دهیم آن گاه مغز مزه ی خوشبختی را تجربه می کند.

·     مغز در حالت مثبت عملکرد فوق العاده بهتری در مقایسه با حالت منفی، خنثی و یا تحت استرس دارد . پس فرمول موفقیت را به این صورت برعکس می کنیم: مثبت بودن و مثبت اندیشیدن، عملکرد بهتر مغز را به همراه خواهد داشت. چون می توانیم سخت تر، سریع تر و هوشمندانه تر کار کنیم.

·    دوپامین که در هنگام مثبت بودن در سیستم بدنی شما جریان دارد دو کار اساسی را انجام می دهد: 1- شما را خوشحال می کند 2- تمام مراکز یادگیری در مغز شما را فعال می کند و باعث می شود به گونه ای متفاوت با دنیا سازگار باشید.


ShawnAchor4


 

دیدن ویدئوی کامل این سخنرانی تد TEDx توصیه می شود! 

مدت زمان این ویدئو : 12 دقیقه 

نمره ی من به این سخنرانی از 10 : 7/5


Good Luck


  • ۹۳/۱۱/۲۸
  • حمید رهنما

Shawn Achor

TED

TEDx

انرژی مثبت

ویدئو تد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی